SiteMap
close
Life at Sejong
Notice
A prestigious global university that fosters Sejong-type talent who challenges creative thinking and communicates with the world.
Notification on Readmission for Spring 2022 / 2022-1학기 재입학 신청 안내 2021.11.26 551 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Notification on Readmission for Spring 2022(international students) For any students who were expelled from the university for the reasons of either voluntary withdrawal, non-registration, not returning to the university, failing grades (all F’s) or due to unavoidable circumstances, please apply for readmission if you would like to get readmitted to the university for the Spring semester 2022. - Notes - 1. Eligibility: Any students who were expelled from the university for the reasons of either voluntary withdrawal, non-registration, not returning to the university, failing grades (all F’s) 2. Restriction: Any students who were both disciplined and expelled from school due to misconduct and dropped out of school during their first semester are not allowed to be readmitted. 3. Application Period: Monday, November 29th, 2021 ~ Friday, December 10th, 2021 4. Procedure
5. Required documents: Application form for readmission (see the Attachment), Transcript (one of each), Certificate of Balance(more than $20,000 under your name) 6. Document submission: Office of the Registrar (Room#204, Student Center / Tel.: 02-3408-3039) / (Open: 10:00A.M ~ 4:00P.M.) 8. Course registration period: In February 2022 9. Tuition payment period: In February 2022 - Any students whose readmission is permitted must complete course registration and tuition payment within the designated dates. If they do not pay the tuition fees, their readmission might be cancelled. - A general leave of absence is not allowed in the first semester of readmission. ** Inquiries: Office of the Registrar (02-3408-3039) ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 2022-1학기 재입학 안내 자퇴 등의 사유로 제적된 자 중 재입학을 희망하는 학생은 아래와 같이 신청하시기 바랍니다. - 아 래 - 1. 재입학자격 : 자퇴, 미등록, 미복학, 성적불량(전과목 F, 학사경고 연속 3회) 등으로 제적된 자 2. 재입학제한 : 성행불량징계 제적자 및 1학년 1학기 중 자퇴자는 재입학이 불가함 3. 신청기간 : 2021년 11월 29(월) ~ 12월 10일(금) 4. 재입학허가 : 편제정원에 여석이 있을 때 허가하며, 여석산정은 3,4학년의 모집단위별 제적자수를 재입학 인원으로 산정함(단, 재적당시의 학과/부가 폐과/부 되었을 경우 유사한 인접학과/부로 재입학을 허가할 수 있음) 5. 신청절차
※ 외국인은 국제교류센터에서 확인 받아야 함 6. 제출서류 : 재입학원서(첨부파일 참조), 성적증명서, 잔고증명서(외국인에 한함) 각 1부 => 재입학원서에 본인도장 날인(또는 사인) 7. 서류제출처 : 학적과(학생회관 204호) 8. 합격자 발표 : 2022년 1월 중(개별 문자 통보) 9. 수강신청 : 2022년 2월 중 10. 등록금납부기간 : 2022년 2월 중 11. 참고사항 가. 재입학이 허가된 자에 한하여 정해진 기간 내에 수강신청 및 등록을 필해야 하며, 미등록 시 재입학 이 취소됨 나. 재입학 첫 학기에는 일반휴학이 불가함 에서 학장의 도장을 받은 후 학적과에 제출함 확인 바람 마. 이미 교직과정을 이수했던 자가 재입학한 학과에 교직과정이 설치되어 있지 않을 때는 교직과정을 이수할 수 없고, 다만 이미 취득한 교직과목의 학점은 교양 선택 과목의 학점으로 인정할 수 있음 바. 군사학과 학생은 원칙적으로 재입학할 수 없음 단, 6학기 이상 이수한 학생이 제적된 경우 재입학을 허용할 수 있음 사. 문의처 : 학적과(재입학 담당 : 02-3408-3039) 교 무 처 장 |
|||||||||||||||
Next | Dormitory schedule for International Students 2022-1 / 2022-1 외국인 기숙사 일정 안내 | ||||||||||||||
Previous | Required documents for visa related matters / 비자 업무 별 필요 서류 |